Okul Kurallarımız

Okul Kurallarımız

23.10.2019 2836

Sayın velilerimiz, sevgili öğrencilerimiz;
Hayatımız boyunca dahil olduğumuz her sosyal ortamın kendine has belirli kuralları vardır. İçinde yaşadığımız toplumun düzeni ve sağlıklı işleyişin devamı için bu kurallara uyulmalıdır. Hayatımızın her döneminde olduğu gibi okul döneminde de uymamız gereken bazı kurallar vardır. Okulda düzen ve disiplini sağlayan kurallar, öğrencilerin toplumsal kurallara ve insan haklarına saygılı bireyler olarak yetişmesinin ön koşuludur. Bu inançla tüm öğrencilerin bu kuralları benimsemesi ve uygulaması, velilerin de bu kuralların uygulanmasına destek olmaları beklenmektedir. Okulumuz Malatya Anadolu Lisesi ülkemizin köklü ve güzide okullarından birisidir.Okulumuz öğrencilerinin ileride ülkemizin geleceğinde söz sahibi olacakları düşünüldüğünde,velilerimizin, öğretmenlerimizin, okul idaresinin ve toplumun öğrencilerimizden disiplinli, saygılı, sağlık kurallarına ve ahlak kurallarına uyan, toplumca kabul görecek davranışlar sergilemelerini beklemeleri kaçınılmazdır.

Malatya Anadolu Lisesi öğrencisi;
1. Derslere, törenlere, faaliyetlere ve etkinliklere zamanında girer.
2. Ders başladıktan sonra acil durumlar dışında kesinlikle sınıftan çıkmaz.
3. Sınıf dolaplarını düzenli kullanır, dolaplarda kitap ve defter dışında malzeme bulundurmaz.
4. Dersin ve ders dışı eğitim faaliyetlerinin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmaz.
5. Kumar oynamaya yarayan araçları, tütün ve tütün mamullerini okul sınırları içerisinde bulundurmaz ve kullanmaz.
6. Okul, sınıf ve sınıf araç gereçlerini temiz ve düzenli kullanır.
7. Ders saatlerinde ve etütlerde cep telefonunu açık bulundurmaz.
8. Kopya çekmez, kaba ve saygısız davranmaz, kurallara uyar, yalan söylemez, başkasının eşyasını izinsiz kullanmak gibi kötü davranışlarda bulunmaz.
9. Okul içi ve dışında, sosyal medyada okul personeli ve öğrencilerine hakaret etmez.
10. İzinsiz gösteri, etkinlik ve toplantı düzenlemez, bu tür gösteri, etkinlik ve toplantılara gitmez.
11. Okul kurallarının uygulanması ve öğrencilere verilen görevlerin yapılmasına yardımcı olur.
12. Millî ve manevi değerlere, genel ahlak ve adaba uygun olmayan tutum ve davranışlarda kesinlikle bulunmaz.
13. Kavga etmez, fiili şiddet uygulamaz.
14. Türk Bayrağına, ülkeyi, milleti ve devleti temsil eden sembollere saygısızlık etmez, millî ve manevi değerleri söz, yazı, resim veya başka bir şekilde aşağılamaz; bu değerlere küfür ve hakaret etmez.
15. Hırsızlık yapmaz, sahte belge düzenlemez, velisinden habersiz izin dilekçesi doldurmaz, sağlık raporu üzerinde değişiklik yapmak vb. davranışlarda bulunmaz.
16. Eğitim ve öğretim ortamına yaralayıcı, öldürücü silah ve patlayıcı madde ile her türlü aletleri getirmek veya bunları bulundurmak gibi suç unsurlarından uzak durur.
17. Okulun taşınır veya taşınmaz mallarını kasıtlı olarak tahrip etmek suç olduğundan okula ait taşınır veya taşınmaz mallara zarar vermez.
18. Yönetmeliklerle ve okul idaresi tarafından belirlenen öğrenci kılık kıyafet kurallarına uyar,bu konuda çevresine örnek olur.
19. Ders saatleri içerisinde izinsiz okuldan ayrılmaz.
20. Okul idaresinin izni olmadan afiş, broşür, bilet vb. hiçbir şey dağıtmaz veya satmaz.

İzin İşlemleri;
1. Öğrencilerimiz; velilerinin dilekçe ile başvurmaları halinde ders saatlerinde veya öğle arası okul idaresinin kendilerine vermiş olduğu izin kâğıdını kapı güvenliğine vererek okuldan ayrılmalıdırlar.
2. Velilerimiz acil durumlar dışında, izin dilekçelerini bir gün önceden idareye ulaştırmalıdırlar
3. Dilekçeler veliler tarafından okula bizzat getirilmeli veya fax yoluyla veya e-mail yoluyla iletilmelidir. (E-mail gönderirken ıslak imzalı dilekçenin fotoğrafı çekilerek eklenmelidir)
4. Öğrenci ile kesinlikle veli dilekçesi gönderilmemelidir.
5. Gündüzlü öğrencilerimizin hastalanmaları halinde, acil durumlarda ambulans çağrılır. Öğrenci velisi en kısa sürede öğrencinin gönderildiği sağlık kuruluşuna gitmelidir. Acil durumlar dışında öğrenci velisi okula gelerek öğrencisini sağlık kuruluşuna götürmelidir.

Devamsızlık İşlemleri;
1. Okula devam zorunludur. Veliler, öğrencilerinin okula devamını sağlamakla yükümlüdürler.
2. Geç gelme birinci ders saati için belirlenen süre ile sınırlıdır. Ancak her beş defa geç kalma yarım gün devamsızlıktan sayılır. Bu sürenin dışındaki geç gelmeler devamsızlıktan sayılır.
3. Geç gelen öğrencilerin derse alınma şekli ve süresi ders yılı başında öğretmenler kurulunca kararlaştırılarak veli ve öğrencilere duyurulur.
4. Öğrencilerin nöbet tuttuğu günler devamsızlıktan sayılmaz.
5. Günlük toplam ders saatinin 2/3 ü ve daha fazlasına gelmeyenlerin devamsızlığı bir gün, diğer devamsızlıklar ise yarım gün sayılır.
6. Yurt içinde ve yurtdışında, bilim, tiyatro, spor, müzik, folklor, beceri yarışması ve benzeri
eğitici-kültürel faaliyetlere ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmasına Bakanlık, mahallî mülki amirleri ve/veya millî eğitim müdürlüklerince izin verilen öğrenciler ile Gençlik ve Spor Bakanlığınca belirlenen faaliyetin hazırlık dönemi ve organizasyon sürecine katılan öğrenciler,okula devam edemedikleri sürece faaliyet izinli sayılırlar ve bu süre devamsızlık süresine dâhil edilmez.
7. Devamsızlık yapan öğrencinin durumu posta, e-posta veya diğer iletişim araçlarıyla velisine bildirilir, varsa özür belgesini okul yönetimine teslim etmesi velisinden istenir.
8. Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır ve durumları yazılı olarak velilerine bildirilir.
9- Öğrencinin devamsızlığıyla ilgili velisine yapılacak tebligat işlemleri, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda posta, e-Posta ve/veya bilişim araçlarıyla yapılır.
10. Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine velisi tarafından verilir ve e-Okul sistemine işlenir.

Yazılı Ve Uygulamalı Sınavlar;
1. Haftalık ders saati sayısına bakılmaksızın her dersten en az iki sınav yapılması esastır. Sınav sayısı ve tarihleri her dönem başında zümre başkanları kurulunca belirlenir ve okul müdürünün  onayından sonra e-Okul sistemi üzerinden ilan edilir.
2. Öğretmenin/öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere birden fazla şubede okutulan tüm dersler ile güzel sanatlar ve spor liselerinde bireysel veya grup olarak okutulan derslerin yazılı ve uygulamalı sınavları ortak yapılır ve ortak değerlendirilir.
3. Zorunlu hâller dışında yazılı sınav süresi bir ders saatini aşamaz.
4. Soruların, bir önceki sınavdan sonra işlenen konulara ağırlık verilmek suretiyle geriye doğru azalan bir oranda tüm konuları kapsaması esastır.
5. Bir sınıfta bir günde yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısının ikiyi geçmemesi esastır. Ancak zorunlu hâllerde fazladan bir sınav daha yapılabilir.
6. Yabancı dil derslerinin sınavları dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçmek için yazılı ve uygulamalı olarak yapılır.
7. Sınavlar her alanın öğretim programlarında öngörülen ölçme ve değerlendirme ölçütlerine göre yapılır. Sınavların açık uçlu maddelerden oluşan yazılı yoklama şeklinde yapılması esastır. Ancak her dersin sınavlarından biri kısa cevaplı, doğru-yanlış, eşleştirmeli veya çoktan seçmeli testlerle de yapılabilir.
8. Sınavlara katılmayan, performans çalışmasını yerine getirmeyen veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrencilerden, özrünü belgelendirenlerin mazeret sınavı ilgili zümrenin belirleyeceği bir zamanda önceden duyurularak bir defaya mahsus yapılır. Performans çalışması veya projesi kabul edilir.
9. Öğrenciler, raporlu ve izinli oldukları günlerde yazılı ve uygulamalı sınavlara alınmazlar.
10. Öğrencilerin talebi hâlinde proje, performans çalışmaları ve sınav evrakı ders öğretmeni/öğretmenleri tarafından öğrencilerle birlikte bir defa daha incelenir.
11. Öğrenci velisi proje, performans çalışmaları ve sınav sonuçlarına, sonuçların ilanını takip eden 5 işgünü içerisinde yazılı olarak okul yönetimine itirazda bulunabilir. Yapılan itiraz doğrultusunda; okul yönetimince ders öğretmeni/öğretmenleri dışında ilgili branştan en az iki öğretmenden oluşturulan komisyon, okulda yeterli öğretmen bulunmaması durumunda ise il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce oluşturulan komisyon tarafından 5 gün içerisinde incelenip değerlendirilerek öğrencinin nihai puanı belirlenir ve veliye bildirilir.

Sosyal Etkinlikler;
Eğitim kurumlarında yürütülecek tüm sosyal etkinlikler 1739 sayılı Kanunda yer alan Türk millî eğitiminin genel ve özel amaçları ile temel ilkelerine uygun olarak düzenlenir.
1. Sosyal etkinlik çalışmalarında; öğrencilerin gelişim seviyeleri, ilgi, istek, ihtiyaç ve yetenekleri göz önünde bulundurulur.
2. Sosyal etkinlik çalışmaları, öncelikle ders saatleri dışında uygulanır. Bu çalışmalar zorunlu hâllerde ders saatleri içinde de uygulanabilir.
3. Sosyal etkinlik çalışmaları, öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmaları kapsamında yürütülür.
4. Her öğrenci, en az bir sanat veya spor dalında beceri kazanacak şekilde uygun bir öğrenci kulübü ile ilişkilendirilir ve bu kulübün çalışmalarına katılır.
5. Sosyal etkinlikler kapsamında yürütülen bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı gençlik merkezlerinden de yararlanılır.
6. Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanmasında eğitim kurumu bölgesinde bulunan gençlere yönelik faaliyet gösteren kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapılabilir.
7. Sosyal etkinliklerle ilgili gelir-gider iş ve işlemleri okul aile birliği tarafından yürütülür.

Öğrenci Kılık Kıyafet Kuralları;
Milli Eğitim Bakanlığı genelgesi gereği  Malatya Anadolu Lisesi velileri arasında yapılan anket
sonucunda okulumuzda forma giyme zorunluluğu yoktur. Ancak veliler ve öğrenciler
tarafından serbest kıyafet olarak adlandırılan bu durum öğrencilerin kılık kıyafet
yönetmeliğine aykırı hareket etmeleri anlamına gelmemektedir.
Yönetmelik gereği okulumuz  öğrencilerinin kılık kıyafetlerinde aşağıdaki
hususlara uymaları gerekmektedir.
a) Öğrenim gördükleri okulun arması ve rozeti dışında nişan, arma, sembol, rozet ve benzeri
takılar takamaz,
b) İnsan sağlığını olumsuz yönde etkileyen ve mevsim şartlarına uygun olmayan kıyafetler
giyemez,
c) Yırtık veya delikli kıyafetler ile şeffaf kıyafetler giyemez,
ç) Vücut hatlarını belli eden şort, tayt gibi kıyafetler ile diz üstü etek, derin yırtmaçlı etek, kısa
pantolon, kolsuz tişört ve kolsuz gömlek giyemez,
d) (Değişik: 27/09/2014 tarihli ve 29132 sayılı R.G.) Okullarda yüzü açık bulunur; siyasî
sembol içeren simge, şekil ve yazıların yer aldığı fular, bere, şapka, çanta ve benzeri
materyalleri kullanamaz; saç boyama, vücuda dövme ve makyaj yapamaz, pirsing takamaz,
bıyık ve sakal bırakamaz,
e) Tüm öğrencilerimiz, okul ve pansiyon alanlarında her zaman bu kurallara uygun hareket etmelidirler,
f) Okulumuz içerisinde veya okul dışında gerçekleştirilecek resmi izinle düzenlenen her türlü
sosyal, kültürel, sportif, bilimsel, sanatsal faaliyetlere ve her türlü gezi ve organizasyona
katılacak öğrencilerimiz kılık kıyafet kurallarına uygun hareket etmelidirler,
g) Okul adına katılım sağlanacak her türlü faaliyette öğrenciler okulun belirlemiş olduğu kılık
kıyafet kurallarına uygun hareket etmelidirler.
Bu kurallara uymayan öğrenciler hakkında ilgili disiplin hükümleri uygulanır veya öğrencilerin
faaliyetlere katılımına izin verilmez.

Malatya Anadolu Lisesi Sınıf Kuralları;
1. Ders zili çaldığında, sınıflarına girerler ve hazırlıklarını tamamlamış olarak öğretmenlerini
beklerler.
2. Ders bitiminde, öğretmeninin izni ile düzenli bir şekilde teneffüse çıkarlar.
3. Derslik düzenini ve dersin akışını bozmadan dersi dinler, söz alarak konuşur, izin almadan
yerlerinden kalkmazlar.
4. Kırıcı, zarar verici sözlerden ve davranışlardan kaçınır, kötü söz söylemezler.
5. Arkadaşları ile iyi geçinir, yardımlaşırlar.
6. Ders araç ve gereçlerini yanlarında bulundururlar. Derslik ve laboratuvardaki malzemeleri
izinsiz ve yetkisiz kullanmaz, zarar vermezler.
7. Derslerde telefonla meşgul olmazlar.
8. Çalışmalarını zamanında ve tam yaparlar.
9. Derslikleri ve sıraları temiz ve düzenli kullanırlar.
10. Gün bitiminde ders malzeme ve kişisel eşyalarını dersliklerde ve sıralarda bırakmazlar.
Okulda bırakacakları ders malzemelerini bireysel dolaplarına kilitlerler.
11. Dersliklerde bıraktıkları değerli eşyalardan kendileri sorumludurlar.
12. Dersliklerde bulunan panoları düzenli kullanırlar. Panolara dersle ilgili çalışma ve
dersliklerin tümünü ilgilendiren duyuruların dışında bir şey asamazlar.
13. Gün içinde dersliklerin düzen ve temizlik kontrolü ders öğretmenleri, nöbetçi
öğretmenler ve sınıf başkanları tarafından, gün sonunda da ilgili müdür yardımcıları
tarafından yapılır.
14. Öğrenciler dersliklerin temizlik ve düzenini korumakla görevlidirler. Gün sonunda tespit
edilen düzensizlik bir sonraki gün yine o derslikte bulunan öğrenciler tarafından giderilir.
Konferans  Salonu Kullanım Talimatı;
1. Konferans  salonu okulumuzda gerçekleştirilecek sosyal, kültürel, sanatsal etkinlikler için
kulüpler tarafından belirlenen bir plan dâhilin de kullanılacaktır.
2. Yapılacak programlar için okul idaresinden randevu alınması ve içerik hakkında bilgi
verilmesi gerekmektedir.
3. Kültür salonun da yapılacak etkinliklerde mutlaka görevli öğretmen veya belletici
öğretmen öğrencilerin başında bulunacaktır.
4. Salona etkinlik için giren öğrenciler ön koltuklardan başlayarak oturacaklardır.
5. Salonda etkinliğin düzenini bozacak davranışlarda bulunulmayacaktır.
6. Konferans salonunda bulunan koltuklara ayakla basılmayacak, salonda bulunan
malzemelere zarar verilmeyecektir.
7. Salon ses ve ışık sistemini görevli öğretmen ve görevli öğrenci dışında kimse
kullanmayacaktır. Provalardan önce mikrofon pillerinin öğrenciler tarafından temin edilmesi,
sonrasında mikrofonların ve kumanda aletinin teslim edilmesi gerekmektedir.
8. Salon Malatya Anadolu Lisesi öğrencisine yakışır bir şekilde temiz
kullanılacaktır.
9. Program öncesinde gerekli düzenlemelerin etkinliğe katılan öğrenciler ve görevli öğretmen
tarafından eksiksiz gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
9. Program sonrasında sahnede ve sahne arkasında; kullanılan masa, sandalye, dekor,
kostüm, sahne aksesuarı, elektronik aksan, müzik aletleri vb. yerlerine yerleştirilmesi,
salonun temiz ve düzenli olarak bırakılması gerekmektedir.
10. Etkinlikler dışında salon mutlaka kilitli tutulacaktır.

Malatya Anadolu Lisesi Laboratuvar Talimatı;
1. Öğretmenin laboratuvarda olduğundan emin olmadan çalışmaya başlanılmaz.
2. Çalışmaya başlamadan önce deney föyü dikkatlice okunur ve yönergeler takip edilir.
3. Deney yaparken elbiselere dikkat edilir ve saçlar toplanır.
4. Laboratuvarlarda kesinlikle bir şey yenmez, içilmez.
5. Laboratuvarlarda bulunan boş beher, bardak ve şişelerden kesinlikle bir şey içilmez.
6. Herhangi bir kaza olduğunda hemen öğretmene haber verilir.
7. Kullanılmayan bütün ispirto ocakları kapatılır.
8. Test tüpü ısıtılırken ateşe açı yapacak şekilde tutulur, ağzının öğrencilerden uzakta
olmasına dikkat edilir.
9. Isıtılan test tüpleri ve beherler eldivenle veya tutacakla tutulur.
10. Alkol içeren solüsyonları kullanmadan önce bütün ispirto ocaklar mutlaka kapatılır.
11. Bütün ilk yardım malzemelerinin yeri önceden öğrenilir (yangın söndürücü, musluklar
gibi).
12. Kimyasal maddeler asla lavaboya dökülmez, öğretmenin gösterdiği kimyasal atık şişesine
dökülür.
13. Çalışmaya başlarken deney araç-gereçleri öğrenci masasının ortasına gelecek şekilde
yerleştirilir, kenarlardan uzak tutulur.
14. Çalışma sona erdiğinde masalar temiz ve düzenli bırakılır.
15. Laboratuvarlardan her zaman öğretmenle beraber sıra ile çıkılır.
16. Laboratuvarlar kullanılmayan zamanlarda öğretmenler tarafından devamlı kilitli tutulur.
17. Laboratuvarda bulunan tüm makine ve aletlerin kullanım talimatları öğretmenler
tarafından hazırlanarak asılır ve kullanım talimatlarına göre kullanımı sağlanır.
18. Öğrencilerin kişisel güvenlik önlemleri alarak laboratuvarı kullanmaları sağlanır.
Malatya Anadolu Lisesi Bilgisayar Laboratuvarı Talimatı;
Bilgisayar laboratuvarları Bilişim Teknolojileri  Rehber Öğretmeni  bilgisi dâhilinde kullanılır.
1. Öğrenciler, laboratuvarlarda sadece öğretmen gözetiminde çalışabilirler. Düzenli olarak
bilgisayar laboratuvarlarını kullanan sınıflar için öğretmen tarafından oturma planları
hazırlanır ve öğrenciler bu plana uygun şekilde otururlar
2. Öğrenciler, laboratuvarlardaki bilgisayarları kendi oturumlarıyla açmakla ve işleri bittiğinde
Oturumlarını kapatmakla sorumludurlar.
3. Öğrenciler, laboratuvarda, öğretmenin izni olmadan, bilgisayarlara herhangi bir dosya,
program vb. yükleyemezler veya bilgisayarlarından dosya, program silemezler.
4. Laboratuvarlardaki her türlü malzemenin korunmasından laboratuvarı kullanan öğretmen
ve öğrenci sorumludur.
5. Öğrenciler laboratuvarlarda, ders sırasında kullandıkları bilgisayarı, öğretmene
danışmadan değiştiremezler.
6. Laboratuvarlarda oyun oynanmaz. Laboratuvarların amaç dışı kullanılması kesinlikle
yasaktır.
7. Öğrenciler, laboratuvarlarda yüksek sesle konuşarak arkadaşlarının rahatsız edemezler,
sessiz ve düzenli çalışırlar.
8. Bilgisayar laboratuvarlarına kesinlikle yiyecek veya içecek ile girilmez.
9. Bilgisayarda herhangi bir arıza oluşması durumunda öğrenciler herhangi bir müdahalede
bulunmadan öğretmene haber verirler.
10. Öğrenciler reset düğmesine gereksiz yere basamazlar.
11. Öğrenciler hiçbir şekilde bilgisayarın kablolarını çıkartıp takamazlar.
12. Laboratuvarlarda aynı bilgisayarı başkalarının da kullandığını göz önünde bulundurarak,
başkalarına ait dosya yada klasörlere müdahalede bulunamazlar.
13. Laboratuvarların genel düzeninden öğrenciler sorumludur. Ders bitiminde öğrenciler
bilgisayarları düzgün bir şekilde kapatır ve masaları düzenli bırakırlar.
14. Bilgisayara zarar verecek flash disc ve CD-ROM kullanılmaz.
15. Öğretmenin izin vermediği sitelere girilmez.
16. Bilgisayar birimlerine ıslak elle dokunulmaz.
17. Öğretmenler söylemedikçe bilgisayar kesinlikle açılmaz ve kapatılmaz.
18. Kullanıcılar İnternet Kullanımı Yönergesi 'ne uygun olarak bilgisayarları kullanabilirler.
Sisteme bir başkasının kullanıcı adı ile girilemez.
19. Şifreler gizli tutulur.
20. Şifre ve kullanıcı adı ile yapılan işlemlerden kullanıcının kendisi sorumludur.
21. Başkalarının sistem giriş kaydı ile oynanamaz, şifreleri değiştirilemez.
22. Bilgisayar Laboratuvarlarındaki bilgisayarlarda oyun oynanamaz.
23. Program dosyaları indirilemez.
24. Sistem dosya ve klasörlerine izinsiz girilemez.
25. Yazıcıları kullanırken gereksiz basım yapılamaz.
26. Bilgisayar laboratuvarı bilgisayar çalışması dışında bir amaçla kullanılamaz.
27. Bilgisayarlara, bilgisayar ağına ve okuldaki diğer teknik ekipmanlara zarar verilmez.
28. Ders bitiminde öğrenciler oturumlarını kapatarak laboratuvardan ayrılırlar. Bilgisayarların
içine okul çalışmaları kaydedilebilir. İzin verilmedikçe program dosyaları kaydedilemez. Grafik
ve/veya resimli dosyalar ancak okul ödevleri için kullanılabilir.
29. Sistem yöneticisinin dosyaları düzenleme ve gerektiğinde uygunsuz olanları silme hakkı
vardır.
30. Bilgisayar ağı öğrencilerin okul çalışmalarını yürütmeleri, araştırma yapmaları ve diğer
kişilerle iletişim kurmaları için oluşturulmuştur, başka amaç için kullanılamaz.
31. Okul bilgisayar ağını kullanan öğrenciler kendi davranışlarından sorumludurlar.
32. Sistem yöneticileri dosyaları ve yazışmaları sistemin güvenirliliğini korumak ve öğrenciler
tarafından uygun bir biçimde kullanıldığından emin olmak için kontrol ederler.
33. Okul  bilgisayarlarında  kullanılan dosyalar özel değildir. Yöneticiler
gerektiğinde öğrenci dosyalarına bakabilirler.
Öğretim Yılı başında ders öğretmeni, öğrencilere bilişim teknolojileri hakkında ayrıntılı
bir şekilde bilgi vermek üzere bir ders saati ayırır. Belirtilen kurallara uymayan öğrenciler
öğretmen tarafından uyarılır.

Malatya Anadolu Lisesi Nöbetçi Öğrenci Talimatı;
1-Nöbetçi öğrenci sabah saat 07:45'te görevine başlar ; saat 15:05 'te görevleri sona erer.
2-Nöbet görevine başlarken ve ayrılırken müdür yardımcısına haber verir.
3-Nöbet günündeki yazılı imtihanlara, müdür yardımcısına bilgi vermek suretiyle girecektir.
Diğer zamanlarda görevini aksatmayacaktır.
4-Ders esnasında nöbetçilerden sadece bir tanesi idareci ve nöbetçi öğretmenin verdiği
görevlere gider. ( Aynı anda ikisi asla danışmayı terk etmez. )
5-Okula gelen misafirleri, ziyaretçileri, velileri güler yüzle ve nazik şekilde karşılayacak ve
gereken kolaylığı gösterecektir.
6-Nöbetçi öğrenci nöbetçi öğrenci yaka kartını devamlı takacaktır.
7-Hiçbir öğrenci kesinlikle nöbet alanına alınmayacaktır.
8-Okula gelen ziyaretçiler ziyaretçi kayıt defterine usulüne uygun kayıt edilir ve ilgili birime
gönderilir.
9-Ziyaretçilerin öğrenciler ile görüşmelerinin ziyaretçi yerinde olması sağlanacaktır.
10-Nöbetçi öğrenci sabah ve öğleyin geldiğinde nöbet bölgesi, okul giriş merdivenleri, okulun
giriş kapısı vs. yerlerin temizliğini kontrol eder, temizlik yapılması gerekli ise nöbetçi
öğretmen ya da ilgili müdür yardımcısına haber verir.
11-Öğrencilerle görüşmek isteyen misafir ya da velilerin istekleri ile ilgili müdür yardımcısına
haber verilmek suretiyle gerçekleştirir.
12-Ziyaretçi ve görevli olmayan okul içine alınmayacaktır.
13-Okul kapısı önünde öğrencilerin başkaları ile gereksiz görüşmeleri önlenecektir.
14-Olağanüstü durumlarda bahçe nöbetçi öğretmenine ve müdür yardımcısına derhal haber
verilecektir.
15-Teneffüslerde, giriş ve çıkışlarda nöbet bölgesinde ve kapı önünde öğrenci birikmelerine
engel olur.
16-Nöbetçi öğrencinin elbiseleri temiz, düzgün, ütülü, ayakkabılar boyalı, saçlar taralı ve
bakımlı olmalı.

Malatya Anadolu Lisesi Kapalı Spor Salonu Talimatı;
1- Malatya Anadolu Lisesinin çeşitli spor alanları, sadece sorumlu öğretmenin bulunduğu gün ve
saatlerde açıktır. Giriş ve ders saati gözetim yetkisi sadece beden eğitimi ve spor
öğretmenleri ve eğitmenlerindedir. İzni olmayan başka herhangi bir kişinin, tesisi ve
malzemeyi kullanması kesinlikle yasaktır.
2- Okul ders saatlerinde, bu alanlar beden eğitimi dersleri için kullanılacaktır. Bu yapılara giriş
ancak bu çerçevede, beden eğitimi ve spor öğretmeniyle mümkündür. Bahsi geçen saatlerde
buraya bireysel olarak girilmeyecektir.
3- Okul ders saatleri dışında spor kompleksi, sadece Malatya Anadolu Lisesinin öğrencilerine ve bu
kurumun personeline ayrılmıştır. Bu spor kompleksinin çok sayıda kişi tarafından
kullanılabilmesi için, (Okul takımları, destekleme ve yetiştirme kursları ve ders dışı egzersiz
çalışmaları)belirli saat düzenlemeleri yapılacaktır. Bu alanların doğru işlemesi ve herkesin
güvenliğinin sağlanabilmesi için, bu planlamaya uyulması gerekmektedir.
4- Sınıfın ya da grubun ağırlanması dersin sorumlu öğretmenine aittir. Dersin sorumlu
öğretmeni, tesis ve güvenlik kurallarına uyulmasına dikkat eder.
5- Tüm spor alanlarında her türlü yiyecek (sakız dahil) ve içecek (su dışında) kesinlikle
getirilmeyecektir. Özel olarak ayrılmış çöp kutularının dışındaki yerlere kağıt, çöp ya da başka
cisimler atılmayacaktır. Her türlü şişe ve cam maddenin spor alanlarına getirilmesi yasaktır.
6- Mekâna özen göstermek, tesis ve donanımları sağlam durumda muhafaza etmek ve spor
kompleksi içindeki temizlik herkesin sorumluluğudur.
7- Sadece salon etkinliklerine ayrılan bir çift temiz spor ayakkabı kullanmalıdır. Spor alanına
girmeden önce, spor ayakkabıyı, paspas yardımıyla temizlemek zorunludur. Bu spor
ayakkabının altı iz bırakmayan cinsten olmalıdır. Sportif çalışmaların sandalet, çorap, bale
patiği veya çıplak ayakla yapılması tehlikeli ve yasaktır.
8- Temiz ve bu etkinliğe uygun her tür spor giysi kullanılabilir.
9- Çalışma sırasında (hijyen açısından) alet, halı veya diğer donanımları korumak üzere, temiz
bir havlu kullanılmalıdır. Havlu kişi tarafından getirilir.
10- Giyinme ve soyunma sadece soyunma odalarında yapılabilir.
11- Her kullanıcı, salondan ayrılmadan önce kendi su şişesini toplamak ve bu amaçla bulunan
çöp kutularına atmak zorundadır.
12- İçecek tüketmek (su hariç), yemek yemek ve sakız çiğnemek yasaktır.
13- Spor alanını kirletmemek için su şişelerinizi kullandıktan sonra çöp kutusuna atınız.
14- Öğrenci veya diğer kullanıcılara sunulan tüm aletler, çok tedbirli bir şekilde
kullanılmalıdır. Spor salonu ve diğer çalışma alanlarındaki aletleri ve malzemeleri amaç dışı
kullanmak, asılmak, sallanmak tehlikeli ve yasaktır. Her dersin, antrenmanın veya çalışmanın
sonunda malzemeler sistematik olarak yerine kaldırılmalıdır.
15- Kaza durumunda, kazanın şekline göre o anda alanda bulunan sorumlu, acilen okul
idaresine haber verecektir. İlkyardım sorumlu eğitmenler tarafından yapılacaktır.
16- Spor kompleksinin tümünde kullanıcılarının hızla spor alanını terk etmeleri ve bina dışına
çıkarak kendilerini emniyete almaları gerekmektedir. Kurumun genel iç yönetmeliğinde de
belirtildiği gibi, güvenlik talimatlarının izlenmesi gerekmektedir.
17- Deprem durumunda, tüm öğrenciler ve spor kompleksinde bulunan personel okulun
bahçesinde toplanacak ve talimatları bekleyecektir.
18- Okul takımına katılacak öğrencinin, her eğitim-öğretim yılı başında, spor yapmasında
Sakınca olmadığını gösteren bir sağlık raporu alması gereklidir. Genel olarak tüm velilerin
spor etkinliklerine katılacak olan öğrencileri sağlık kontrolünden geçirmelerinde yarar
bulunmaktadır.
19- Herhangi bir rahatsızlığı veya spor yapmasına engel sağlık sorunu olan öğrencinin bu
durumu Beden Eğitimi öğretmenleri ve okul rehberlik servisine bildirmesi gereklidir.
20- Spor salonlarından faydalanmak isteyen personel ve öğrenciler kendileri için ayrılmış
mahallerde soyunup duş alır, farklı mahalleri kullanmazlar.
21- Duşlar 6 dakikadan fazla kullanılmaz. (iki dakika ıslan, iki dakika sabunlan, iki dakika
durulan)
22- Görevli personelin tüm ikaz ve uyarılarına riayet edilir.

Servis Araçları Kullanım Talimatı;
Servis araçlarında geçen süre okulun devamı niteliğindedir. Öğrencilerden, servis araçlarında
okul içi kurallarına göre davranmaları beklenir. Servis araçlarında öğrenciler;
a. Sürücülerin, servis hosteslerinin ve araçtaki öğretmenlerin uyarılarını dinlerler
b. Yüksek sesle konuşarak, gülerek, şarkı söyleyerek veya uygunsuz söz ve davranışlarla
çevrelerini rahatsız etmezler.
c. Pencere açmazlar, servis içinde ayağa kalkmazlar.
d. Araçlarda hiçbir şey yemez, içmezler.
e. Mutlaka emniyet kemerlerini takarlar.
f. Servis şoförünü rahatsız etmezler.
g. Servis hostesinin talimatlarına uyarlar.
h. Servis hareket halinde iken ayakta durmaz ve mutlaka emniyet kemerini bağlarlar.
i. Küçüklerini korur ve yardımcı olurlar.
j. Eşyalarını unutmazlar.
k. Arkadaşları ile oyun amaçlı olsa dahi fiziksel şakalaşma yapmazlar.
Malatya Anadolu Lisesi ailesi olarak tüm paydaşlarımızın okulumuzda bulundukları süre
içerisinde huzurlu, mutlu bir süreç geçirmeleri bakımından gerekli hassasiyeti
göstereceklerine olan inancımız tamdır.
Belirlenen tüm kuralların paydaşlarımızın menfaatine olduğu bilinciyle hareket edilmesi,
kurallara uymayanlara gerekli uyarıların yapılması okul disiplini açısından kaçınılmazdır. Bu
sorumluluğun tüm paydaşlarımız tarafından paylaşılması gerekmektedir.